۱۳۹۹ سه شنبه ۴ آذر
شرح خبر
0 : 0 - 1397/02/25 - تعداد بازدید : 248
احداث خط دوم بافق _ زرين شهر

پروژه احداث خط دوم بافق _ زرين شهر به طول 553 كيلومتر مي باشد كه 237 كيلومتر آن در محدوده اداره كل راه آهن منطقه يزد قرار گرفته و 88 درصد پيشرفت داشته است. 

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه آهن يزد،رييس مركز هماهنگي امور مناطق راه آهن از پيشرفت 88 درصددي پروژه دو خطه در محدوده اداره كل خبر داد وگفت: به منظور رفاه حال مسافرين، ارتقاءايمني، كاهش مدت زمان توقف قطار ها و تسهيل برنامه ريزي در جهت تعمير و بهينه سازي شبكه ريلي، پروژه دوخطه محور بافق ـ ارژنگ به طول 237 كيلومتر   مراحل نهايي آماده سازي خود را طي مي كند.

سيدمصطفي داودي در توضيح پيشرفت پروژه ادامه داد: زير سازي و پل سازي محور بافق ـ طبركوه با 95٪ ، زير سازي و روسازي محورهاي طبركوه ـ يزدگرد با 73٪ ، يزد گرد ـ نظر آباد با 99٪ نظرآباد ـ شمسي با 96٪ و شمسي ـ ارژنگ با 84 ٪ پيشرفت، مراحل پاياني آماده سازي را جهت بهره برداري طي مي كند.

سرپرست اداره كل راه آهن يزد عنوان كرد: اعتبار اجراي طرح دو خطه كردن خطوط ريلي راه آهن يزد 5 هزار و 600ميليارد ريال برآورد و تا كنون حدود 3هزارو 350ميليارد ريال از اين اعتبار هزينه شده است.

وي اذعان كرد: يكي از مزاياي دو خطه كردن شبكه ريلي، افزايش ظرفيت بارگيري است، به طوري كه ، با استفاده از سوزن هاي بتني و تراورس هايي با بارمحوري30 تن ظرفيت افزايش بار واگن ها تا 20 درصد امكان پذير مي كند.

مهندس داودي خاطر نشان كرد، در راستاي اجراي پروژه مذكورو همچنين رفاه حال شهروندان در محدوده شهري و دسترسي آسان و ايمن طرفين خطوط راه آهن، احداث و تعريض پل هاي فولاد آلياژي(دو دهانه 10 متري)، پل دسترسي مسافرين به ايستگاه اشكذر(يك دهانه 8 متري)، چرخاب(يك دهانه 6 متري)، خيابان63 (دو دهانه 10 متري)، آرمان (دودهانه 10 متري)، فيضيه (دو دهانه 5 متري)، حسين آباد ريسماني( دودهانه 10 متري)، عمار ( يك دهانه 5 متري بصورت باكس) و خويدك (دودهانه 12 متري) در دست اقدام مي باشد.

داودي افزود: مهم‌ترين مشكل خطوط ريلي در محور اداره كل، به نهايت رسيدن ظرفيت آن است. در اين شرايط امكان افزايش قطار به خطوط ريلي از استان سلب شده است، در حالي كه با اضافه شدن خط دوم، امكان اعزام قطار بيشتري در خطوط ريلي استان ايجاد خواهد شد و جاي اميدواري است كه با احداث خط دوم، قطارهاي بيشتري به مقاصد مختلف راه اندازي شود

مهندس داودي مهم‌ترين مزيت دو خطه شدن شبكه ريلي را افزايش ظرفيت شبكه ريلي در كنارارتقاء ايمني سفرهاي ريلي اعلام مي‌كند و مي‌افزايد: در حال حاضر به دليل يك خطه بودن خطوط ريلي، قطارها به صورت رفت و برگشتي روي يك خط در حال حركت هستند، از اين رو پيش‌بيني مي‌شود با دو خطه كردن خطوط، 20 درصد به ظرفيت موجود اضافه شود.

 
 
 
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0

مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الكترونيكي شما    
شماره تلفن
توضيحات    
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی  
كد امنيت  
 
کليه حقوق محتواي اين سايت متعلق به راه آهن جمهوري اسلامي ايران مي باشد.
سال حمایت از کالای ایرانی
Powered by DorsaPortal