۱۳۹۹ پنج شنبه ۶ آذر
شرح خبر
0 : 0 - 1399/06/11 - تعداد بازدید : 152
آغاز عملیات پروژه روسازی خطوط ایستگاه چادرملو
آغاز عملیات پروژه روسازی خطوط ایستگاه چادرملو
به منظور افزایش راندمان کاری و سیر روان قطارها، عملیات روسازی  یک خط کمر بندی و 3 خط قبول و اعزام  در ایستگاه چادرملو آغاز گردید.به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد، مهندس رحمت نژاد گفت: به منظور افزایش راندمان کاری، سیر روان قطار ها و رفع موانع  ترافیکی در محور شرق _ یزد _ اصفهان، عملیات زیرسازی خطوط  ایستگاه چادرملو به طول 2 هزار و 500 متر وبا 8 هزار مترمکعب خاکریزی طبق نقش مصوب اداره کل خط وسازه های فنی راه آهن ج. ا. ا پایان پذیرفت  و عملیات روسازی آن آغاز گردید.مدیر کل راه آهن یزد تصریح کرد، تغییر ایستگاه مبادله از جندق به چادرملو، حذف توقف قطارها در جندق، افزایش بهره‌وری، کاهش زمان فرآیند مبادله قطارها، ارتقاء ایمنی و سیر روان قطارهای محور شرق _اصفهان و بالعکس از دیگر مزایای پروژه مذکور می باشد.وی افزود ، ایستگاه چادرملو یکی از پرترافیک ترین مبادی بارگیری در منطقه محسوب می شود که نقش مؤثری در عملکرد این اداره کل ایفا می نماید که در این راستا  بالغ بر 55 درصد عملکرد راه آهن یزد را به خود اختصاص داده و روزانه حدود 450 واگن از این محور به وزن 40 هزار تن مواد معدنی و کنسانتره از چادرملو به کارخانجات ذوب آهن اصفهان،مبارکه، فولاد اهواز، گندله سازی و بخشی نیز جهت صادرات به بندرعباس حمل می نمایند.او خاطر نشان کرد ، ایستگاه مذکور در حال حاضر دارای 11 خط قبول و اعزام، ، 2 دستگاه  قیف جهت بارگیری، 2 خط بارگیری، 2 خط دوارجهت مانور ، یک خط سوخت و تعمیرات  تشکیل شده  و  با احداث 2 خط جدید به طول 2هزارو 500 متر و 7 دستگاه سوزن تعداد خطوط در این ایستگاه به 13 خط می رسد که نقش قابل توجهی در افزایش سیر روان قطارها ایفا خواهد نمود.رحمت نژاد گفت، ایستگاه چادرملو یکی از مهمترین مبادی بارگیری شبکه ریلی کشور واز پرترافیک ترین مبادی بارگیری در منطقه محسوب می شود که نقش مؤثری در عملکرد این اداره کل ایفا می نماید که در این راستا  بالغ بر 55 درصد عملکرد راه آهن یزد را به خود اختصاص داده  و سالیانه نزدیک به 10 میلیون تن مواد معدنی و کنسانتره از چادرملو به کارخانجات ذوب آهن اصفهان،مبارکه، فولاد اهواز، گندله سازی و بخشی نیز جهت صادرات به بندرعباس بارگیری و ارسال می گردد.مدیر کل راه آهن یزد در ادامه افزود، به منظور گسترشخطوط ریلی و روان شدن سیر قطارها خطی به طول 200 کیلومتر در سال1377  از اردکان تا ایستگاه چادرملو احداث گردید و به منظور رفع گلو گاه های ظرفیتی و کاهش شیب وفراز محور مذکور تونلی به طول 800 متر و واریانتی به طول 15 کیلومتر در بلاک ریگ _ زرین احداث گردید که نقش قابل توجهی در افزایش راندمان کاری واستفاده از ظرفیت موجود داشته است.
 
 
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0

مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الكترونيكي شما    
شماره تلفن
توضيحات    
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی  
كد امنيت  
 
کليه حقوق محتواي اين سايت متعلق به راه آهن جمهوري اسلامي ايران مي باشد.
سال حمایت از کالای ایرانی
Powered by DorsaPortal