· این بیانیه، سطح توافق دو جانبه در خصوص این خدمت، روشهای نظارت و مسئولیتهای سازمانی را در صورت لزوم مشخص میکند.
· راه آهن ج.ا.ا موافقت میکند که خدمت به ترتیب زیر ارائه شود:
· راه آهن ج.ا.ا دارای مجوز ایجاد و اجرای سیاستهای حمل و نقل ریلی بر طبق قوانین حمل و نقلی میباشد.
· مسئولیت جا به جایی مسافران و نظارت بر شرکت های حمل و نقل مسافری در ارائه این خدمت بر عهده راه آهن ج.ا.ا می باشد.
· متقاضی دریافت این خدمت مکلف است مدارک و اطلاعات شناسایی خود را به صورت حضوری به این دستگاه ارائه نماید.
· در صورتیکه پس از پرداخت هزینههای این خدمت و تکمیل فرمها و تحویل آنها به این سازمان، متقاضی نتواند در موعد مقرر مجوز خود را دریافت نماید و یا شامل تأخیر در رسیدن به مقصد شود، شرکتهای حمل و نقل مسافری مطابق ضوابط ابلاغی به مسافران ملزم به ارائه خسارت میشوند.
· راه آهن ج.ا.ا مکلف خواهد بود در شرایط عادی کشور خدمت جا به جایی مسافر را به صورت زیر ارائه نماید:
o نحوه آغاز خدمت: تقاضای خدمت گیرنده
o تعداد خدمت گیرندگان: 22 میلیون نفر در سال
o متوسط زمان ارائه خدمت: 8 ساعت با توجه به حرکت قطارها
o نحوه دسترسی به خدمت: در کلیه مراحل قابلیت دسترسی الکترونیکی و غیر الکترونیکی دارد.
· این توافقنامه سطح خدمت تا تاریخ 29 / 12/ 1399 و تحت امضای مدیر عامل محترم راه آهن ج.ا.ا اعتبار دارد.
· در پایان هر سال یک توافقنامه سطح خدمت جدید ایجاد و امضا خواهد شد تا ارائه خدمات ادامه یابد.